Pages

Thursday, 27 September 2012

PANAS!!!! EDIKOUP LARI DARI POLIS??


Edikoup diburu polis? Eh macam mana pula pengadu yang kena buru? Ini pelik.

Pagi tadi sekitar jam 11.30, polis Damansara telah berkunjung ke Universiti Malaya untuk bertemu  mangsa pukul yang juga Pengerusi Pro-Mahasiswa UM itu di fakultinya. Malangnya, Saudara Edikoup Lakip Sediyanto dikatakan tiada di fakulti (tak masuk kelas ke..)

Sekitar jam 3.30 petang tadi pula, polis sekali lagi memburu Edikoup. Kali ini di rumahnya tetapi beliau masih gagal dikesan.

Justeru timbul persoalan. Kenapa orang yang membuat aduan (pengadu) yang diburu pihak polis? Ini sama sekali bertentangan dengan amalan standard pihak polis di mana pengadu biasanya datang sendiri ke balai polis untuk dirakam percakapannya.

Atau lebih tepat, pihak polis hanya memburu pesalah, bukan pengadu! Tapi dalam kes  Edikoup ini, lain pula jadinya.

SB juga hairan. Ke mana Edikoup melarikan diri? Atau bersembunyi? Ishh..ganas betul geng Penggerak UM ni sampai Edikoup yang kaki demo tu pun kecut telur!!

SB yakin ada sesuatu yang tidak kena dengan kes Si Edikoup ni. Pihak polis juga barangkali sudah meragui kesahihan aduan yang dibuatnya. Kalau tak, kenapa polis terpaksa mencarinya kan? Polis ada kaedah lain yang lebih professional dalam menguruskan pengadu seperti memanggil pengadu datang sendiri ke balai.

Edikoup oh Edikoup…..apa lagi kau ni???


DALANG BERSIH KAMPUS DAN KEMUNAFIKAN PMI, GAMIS


Kemenangan besar Aspirasi Mahasiswa dalam pilihan raya kampus (PRK) tahun ini tidak menghalang SB meneruskan pendedahan tentang agenda jahat Pakatan Rakyat yang mempergunakan Pro-Mahasiswa untuk menguasai kampus-kampus di seluruh IPTA di Malaysia.

Selepas berjaya memfitnah Perdana Menteri Dato’ Seri Najib menerusi propaganda Konspirasi Ops 2020 (klik SINI), Pakatan Rakyat yang didalangi Biro Mahasiswa Angkatan Muda Keadilan, Parti Keadilan Rakyat (PKR) telah menggerakkan agenda lebih besar menerusi kempen Bersih Kampus.

Caranya mudah. Wujudkan persepsi kononnya Ops 2020 itu benar-benar wujud, kemudian mereka akan counter dengan melancarkan kempen Bersih Kampus bertujuan membersihkan segala ‘agenda’ jahat BN/UMNO seperti yang direkayasa oleh Biro Mahasiswa  dalam Ops 2020.

Perkara ini didedahkan sendiri oleh salah seorang aktivis Pro-Mahasiswa Nasional (bukan dari kepimpinan GAMIS) yang menceritakan secara terperinci agenda tersebut kepada kami. Beliau turut menyerahkan bukti bergambar beberapa pertemuan sulit melibatkan kepimpinan AMK Pusat  dan Dewan Pemuda PAS Pusat bersama wakil Pro-Mahasiswa Nasional bertempat di Nuin Café dan beberapa lokasi rahsia yang lain.


Nuin Cafe, Bangi.

Dalam pendedahan yang dibuatnya itu, beliau memaklumkan bagaimana Saudara Rafizi Ramli, Pengarah Strategik PKR ditugaskan sebagai penasihat utama agenda Bersih Kampus ini. Ia melalui beberapa proses rundingan yang dihadiri kepimpinan Pro-Mahasiswa Nasional termasuk Saudara Safwan Anang. Idea asal agenda ini lahir melalui ‘kebijaksanaan’ Rafizi ditambah peranan besar yang dimainkan oleh Safwan Anang dan rakan-rakan yang ketika itu masih menjawat jawatan selaku Pengerusi Pro-Mahasiswa Nasional.

Bagi mewujudkan kesan yang lebih besar dan meyakinkan, mereka telah menyenaraikan beberapa nama sebagai pemantau agenda ini melibatkan gabungan kepakaran mahasiswa dan pemimpin parti-parti politik daripada PKR dan PAS. Rujuk gambar di bawah seperti yang didedahkan oleh aktivis mahasiswa tersebut.


BERSIH KAMPUS ATAU TAWAN KAMPUS??

Berdasarkan butiran yang diberikannya ini, jelas sekali wujud pembabitan secara langsung daripada bekas Presiden MPM UM, Saudara Syahid Zaini yang diberikan tugas membina jaringan  dalam kalangan mahasiswa  baru di samping mengepalai demonstrasi.

Perkara ini dibuktikan melalui peranan yang dimainkan oleh Syahid Zaini selaku Pengerusi Sekretarit Malaysia Bangkit yang pernah digerakkan oleh beliau pada awal tahun yang lalu. Agenda Malaysia Bangkit ini antara lain membuat 9 tuntutan yang perlu ditunaikan oleh Kerajaan Pusat sebelum mengadakan PRU termasuk pendidikan percuma, pengangkutan percuma dan elaun sara hidup percuma kepada setiap rakyat.

Syahid Zaini juga mengepalai beberapa siri demonstrasi seperti Anti-PTPTN pada 14 April 2012 di Dataran Merdeka bersama Adam Adli, Syukri Razab, Khalid Ismath dan lain-lain serta Demonstrasi Batu Nesan di hadapan bangunan Kementeria Pengajian Tinggi (KPT) di Putrajaya pada awal tahun yang lalu.

Lebih mengejutkan, agenda Bersih Kampus yang kononnya menuntut pilihan raya kampus bebas pengaruh parti politik luar ini turut melibatkan campur tangan langsung daripada Ketua Biro Mahasiswa, Angkatan Muda Keadilan (AMK) Saudara Saifullah Zulkifli dan wakil PAS, Ustaz Abdullah Abdul Karim yang sebelum ini diketahui berperanan sebagai moderator Gamis untuk PRK yang dilantik di bawah kuasa Ketua Dewan Pemuda PAS Pusat (DPPP).

Perkara ini menjadi bukti jelas bahawa Pro-Mahasiswa Nasional sememangnya berkerjasama dengan parti-parti politik Pakatan Rakyat untuk menumbangkan Aspirasi Mahasiswa. Ia sama sekali berbeza dengan dakwaan dan tuntutan mereka selama ini untuk mewujudkan pilihan raya kampus yang bebas pengaruh mana-mana parti politik.

Kemunafikan ini juga pernah diulas oleh SB dalam entri terdahulu, klik SINI. Seperti yang kita semua sedia maklum, Presiden GAMIS, Saudara Akram Ikrami turut terlibat dalam perancangan sulit ini. Malah Akram sendiri tahu kewujudan campur tangan langsung PAS dalam gerakan Persatuan Mahasiswa Islam di seluruh kampus dan GAMIS sendiri amnya di peringkat Nasional melalui pendedahan surat bertarikh 9 Mac 2000 seperti di bawah ini.



Tetapi kenapa Akram sanggup menyembunyikan kebenaran ini? Atau atas nama harakah perjuangan maka ia menjadi halal?

Apa-apa pun inilah bukti jelas Konspirasi Bersih Kampus. Penglibatan secara langsung Pakatan Rakyat dalam gerakan Pro-Mahasiswa bukan lagi rahsia. Pelbagai insiden turut dirancang termasuk kejadian ‘serangan’ ke atas Pengerusi Pro-Mahasiswa UM, Saudara Edikoup baru-baru ini. SINI.

Anda masih percaya Pro-Mahasiswa itu bersih dan bebas?

KENAPA PRO-MAHASISWA SUDAH TIDAK RELEVAN??


DIPERTANDINGKAN : 620 KERUSI

DIMENANGI : 543 KERUSI

Inilah rekod kejayaan besar Aspirasi Mahasiswa dalam sesi Pemilihan MPP/MPM Sidang Akademik 2012/2013 di seluruh negara. Kecuali UM dan UKM, Aspirasi menguasai kesemua kampus – suatu pencapaian yang amat luar biasa di sebalik pelbagai asakan kumpulan mahasiswa propembangkang yang bertanding atas nama Pro-Mahasiswa.

Adakah ia petanda jelas kebangkitan Aspirasi? Mengarut! Aspirasi, dengan berkat usaha dan bantuan daripada Allah SWT, belum jatuh. Yang sedang jatuh ialah Pro-Mahasiswa. Saban tahun Aspirasi Mahasiswa mencatatkan kejayaan demi kejayaan dan saban tahun itulah, Pro-Mahasiswa terus merudum.

Petandanya jelas, bahawa Pro-Mahasiswa sudah tidak relevan. Budaya politik yang cuba diketengahkan dalam kalangan mahasiswa di negara ini yang diambil secara langsung daripada budaya berpolitik mahasiswa di Indonesia seperti demonstrasi jalanan, anarkisme, antiestablisment dan sebagainya, ditolak oleh majoriti mahasiswa kita.

Walaupun hasrat dan matlamat mereka baik, namun kaedah yang digunakan tidak menggambarkan kemampuan sebenar golongan intelektual kampus di sini yang sepatutnya boleh bertindak lebih baik seperti yang dianjurkan oleh kumpulan Aspirasi Mahasiswa.

Aspirasi Mahasiswa tidak menolak budaya berhimpun untuk menyatakan suara, pendapat, sokongan atau bantahan. Tetapi konsep yang dipraktikkan selalunya lebih baik seperti baru-baru ini, Gabungan Siswa Merdeka menganjurkan Perhimpunan Suara Merdeka Siswa.

Perhimpunan ini adalah manifestasi jelas perjuangan rasional, toleransi dan realistik kumpulan Aspirasi Mahasiswa yang cintakan keamanan. Ia kontradiks sama sekali jika dibandingkan dengan Himpunan Bersih Kampus dan demonstrasi malam merdeka baru-baru ini yang dianjurkan Pakatan Rakyat dan disokong Pro-Mahasiswa Nasional.

Itu cuma dua contoh mudah. Kalau ditelusuri kembali rekod kebiadapan Pro-Mahasiswa sejak penghujung tahun lalu hingga ke hari ini, sudah cukup untuk kita membuat kesimpulan bahawa Pro-Mahasiswa bukanlah gerakan yang ideal untuk jagat siswa di Malaysia.

Mereka berhimpun di hadapan bangunan Kementerian Pengajian Tinggi untuk menyerahkan memorandum dan batu nesan kepada Menteri Pengajian Tingggi, Dato’ Seri Khalid Nordin. Mereka juga berdemonstrasi dengan liar dan ghairah ketika menuntut pemansuhan PTPTN pada 14 April 2012 di Dataran Merdeka.

Dalam demonstrasi tersebut juga mereka telah menunjukkan sikap rendah kualiti sebagai golongan terdidik sahsiah diri apabila memaki hamun dan menggelarkan dengan pelbagai gelaran terhadap pemimpin negara. Masih terngiang-ngiang di telinga kita gelaran seperti ‘mendiang’, ‘jahanam’, ‘celaka’. ‘puaka’ dan pelbagai lagi cacian yang hina diberikan kepada Dato’ Seri Mohd Najib dan isterinya, Datin Seri Rosmah Mansor. Adakah ini suara dan manifestasi jiwa merdeka mahasiswa kita?

Belum cukup di situ, kumpulan Pro-Mahasiswa juga turut terlibat secara langsung dalam Rusuhan 28 April BERSIH 3.0, malah menjadi front dalam demonstrasi paling celaka dalam sejarah baru negara kita itu.

Adakah golongan sebegini yang kita perlukan sebagai pemimpin mahasiswa?

Jawapannya sudah kita perolehi. 534 kerusi yang dimenangi oleh Aspirasi Mahasiswa di seluruh negara itu adalah bukti jelas bahawa majoriti mahasiswa sedang bersolidariti mencintai keamanan dan menolak budaya politik jahiliah yang dibawa oleh Pro-Mahasiswa!

Allahuakbar!!
Allahuakbar!!
Allahuakbar!!

Alhamdulillah. Kami berterima kasih kepadaMu Ya Allah kerana menyelamatkan kami semua daripada pemimpin-pemimpin rosak akhlak dalam kalangan Pro-Mahasiswa.

Kejayaan besar Aspirasi Mahasiswa kali ini wajar diraikan. Bukan bermakna kita sudah selesa, tetapi ia adalah sesuatu yang manis kerana kita telah berjaya merempuh halangan besar kebobrokan politik gerombolan anarkis Pro-Mahasiswa hampir di kesemua kampus termasuk di Universiti Malaya.

Walaupun Aspirasi Mahasiswa Universiti Malaya yang lebih dikenali sebagai Penggerak Mahasiswa belum Berjaya membentuk MPM, tetapi usaha dan kesungguhan yang ditunjukkan hingga menafikan majoriti mudah Pro-Mahasiswa di sana amat membanggakan kita semua.

Semua tahu hakikat ini, bahawa Pro-Mahasiswa di Universiti Malaya amat kebal dan ampuh tetapi bagi pejuang-pejuang aspirasi di sana, tiada yang mustahil. Solidariti sebenar telah ditunjukkan oleh para Penggerak dan kita akhirnya menempa kejayaan paling berharga ini. Menang 19 kerusi ketika Pro-Mahasiswa cuma mampu meraih 20 kerusi sahaja, menjadikan Penggerak UM lebih bersedia mengambil alih MPM pada PRK akan datang.

Apa-apa pun, perjuangan ini belum selesai dan tidak akan pernah selesai selagi Pro-Mahasiswa terus wujud. Kita tidak mengharapkan mereka segera ditalkinkan, tetapi kita amat berharap kebiadapan mereka itu dikuburkan dan digantikan dengan persalinan baru yang lebih ideal. Kita amat menantikan lawan yang benar-benar berkualiti, bukan lawan yang boleh dipungut di jalanan.

POLIS KENA TEMBAK SIAPA NAK BELA??




SEMPAT BALAS TEMBAKAN WALAUPUN CEDERA PARAH

2 anggota polis MPV dari IPD Brickfields parah selepas ditembak sekumpulan penjenayah di Jalan Kuchai Lama, lewat petang semalam.

Kedua-dua anggota yang sedang melakukan rondaan cegah jenayah, menahan sebuah kereta yang berada dalam keadaan mencurigakan di persimpangan lampu isyarat di Jalan Kuchai Lama menuju ke Lebuhraya Maju (MEX) sebelum 2 lelaki yang berada di dalam kereta tersebut secara tiba-tiba melepaskan beberapa das tembakan hingga menyebabkan Kpl Nor Azlan Abu Bakar, 41, cedera di leher manakala Kpl R Subramaniam, 52, parah di perut.

Meskipun tercedera, kedua-dua anggota itu sempat melepaskan beberapa das tembakan balas sebelum rebah di tempat kejadian. Kedua-dua mereka dibawa ke Pusat Perubatan Universiti Malaya (PPUM) untuk rawatan dan dilaporkan stabil. Pihak polis sedang giat mengesan suspek yang terlibat dalam kejadian tersebut.


Sumber : Akhbar Berita Harian
Dipetik dari : FB Rasmi PDRM


Mana pejuang-pejuang hak asasi manusia?? SUARAM, BAR, PKR, DAP, PAS...mana anda semua? 

Wednesday, 26 September 2012

SEUNTAI KATA UNTUK DIRASA - TAHNIAH ASPIRASI MAHASISWA!!


Bangun pagi
Gosok gigi
Syukur Aspirasi
Menang Lagi...

Tahniah SB ucapkan kepada semua jentera penggerak Aspirasi Mahasiswa seluruh kampus yang berjaya meraih kemenangan bergaya.

Ini adalah bukti perjuangan kita di landasan yang benar. Usaha kita selama ini telah dibalas dengan kejayaan yang manis.

Kepada jentera penggerak di UIAM dan UM, teruskan berkerja. Jentera UKM, jangan kecewa. Ini adalah pengajaran berguna untuk kita juga. Mantapkan semula saf perjuangan. Tahun depan kita lawan lagi!

Allahuakbar!!
Allahuakbar!!
Allahuakbar!!

Alhamdulillah. 

Tuesday, 25 September 2012

SELAMAT MENGUNDI


Hari ini, mahasiswa-mahasiswi seluruh negara akan membuang undi untuk memilih kepimpinan baharu dalam Majlis Perwakilan Pelajar/Mahasiswa (MPP/M). Selepas 5 universiti selesai mengadakan pemilihan, baki 15 buah IPTA lagi akan menjalankan proses tersebut hingga jam 5 petang ini.

Kempen sudah giat dijalankan. Kini tiba masanya anda semua membuat pilihan terbaik untuk masa depan universiti dan jagat mahasiswa yang lebih baik dari hari ini dan semalam.

Pro-M sudah terbukti bukan pilihan yang bagus. Mereka adalah proksi utama pembangkang di dalam kampus. Mereka menganjurkan budaya politik jalanan dan anarkisme. Mereka memilih untuk berkonfrantasi dengan pihak universiti tanpa asas. Kenapa jadi begitu? Semuanya kerana hasutan parti-parti pembangkang di luar kampus yang mengajak mahasiswa membenci pemerintah dan segala agensi di bawahnya termasuk universiti kita sendiri.

Jika ada masa, anda selongkarlah arkib artikel di dalam blog Suara Baru ini. Pelbagai catatan peristiwa dan fakta telah SB tampilkan untuk perhatian mahasiswa mahasiswi sekalian. Blog ini tidak akan berhenti di sahaja. Sekali SB melangkah, SB akan terus maju tak mengira musim dan waktu.

Lebih banyak pembongkaran akan dilakukan atas nama perjuangan untuk kebaikan dan masa depan kita semua. Tolak Pro-M jika anda benar-benar sayangkan universiti!!



PENGERUSI PRO-M DIPUKUL ORANG SENDIRI?

SB terkejut selepas membaca entri pagi buta blogger Malaysia Bangkit sebentar tadi. Klik SINI. Pagi-pagi lagi dah spoil mood nak turun mengundi. Apa ni? Tak habis-habis lagi Pro-M ni nak buat kacau?

Kalau di USM, PMI bergelut menafikan penglibatannya dalam Pro-M, yang semua orang pun dah tahu dan sedia maklum pun akan hakikatnya, di UM lain pula cerita. Pro-M di UM kekal dengan budaya Menipu (Pro-M = Pro-Menipu). Cuma kerja menipu tu agak kurang cerdik berbanding di USM yang lebih suka berhujah dan memutar belit kata-kata.

Ceritanya, si Pengerusi Pro-M UM, yang juga Pengerusi Pro-M Nasional (kan SB dah kata, apa-apa yang berlaku di UM akan memberi impak di universiti lain termasuk pengaruh kepimpinan tertinggi dalam Pro-M sendiri), Saudara Edikoup Lakip Sediyanto, mendakwa telah dipukul oleh para Penggerak UM. 


Hebat sangatkah Edikoup ni sampai perlu dipukul? Ini kelakar. Mood nak berblogging SB pun jadi tak keruan sebab bercampur-baur rasa geram dan lucu.

SB kenal para Penggerak di UM termasuk ketuanya, Saudara Marwan. SB amat yakin dengan semangat yang ditonjolkan oleh mereka untuk menawan semula kampus UM daripada terus digerhanai kepimpinan Pro-Mahasiswa. Tapi bukan dengan cara begini. Kenapa? Kerana Penggerak UM sudah mempunyai kekuatan sendiri untuk menang. Tak perlu hingga menyerang Pengerusi Pro-M yang banyak cakap macam Edikoup ni.

Buang masa dan tenaga serta hanya merosakkan kredibiliti Penggerak UM sahaja!

Jadi apa yang berlaku sebenarnya? Kalau Penggerak UM tak perlu sampai memukul dan membelasah hidup-hidup si Edikoup ni, jadi kenapa dia dibelasah juga? Siapa yang belasah?

Mungkin entri ini boleh memberikan gambaran awal tentang perkara ini. Klik SINI. Dalam entri ini, SB telah huraikan corak politik di UM setiap kali tiba pilihan raya kampus. Saban tahun, pasti ada cerita dan insiden yang tak sedap didengar berlaku melibatkan Pro-M. Malangnya, setiap kali itulah, nama Penggerak akan dikaitkan sama seolah-olah kumpulan Penggerak ini terlalu amat jahat. Akhirnya, Pro-M kaut undi popular dan menang mudah.

Ini modus operandi mereka. Lihat gambar di bawah sebagai beban pembuktian yang SB cuba sampaikan. 



Rentetan peristiwa/insiden yang berlaku di UM. Lihat di bawah juga.

16 Januari 2009 - Jam 5.00 pagi lebih kurang beberapa jam sebelum waktu pengundian bermula, UM digemparkan dengan penemuan dua kepala babi yang diletakkan di atas bendera PAS di dalam Surau Akademik Pengajian Islam. Surau yang juga markas dan kubu kuat PMI UM itu 'diceroboh' oleh pihak tertentu semata-mata untuk mensabotaj Pro-M, dakwa mereka. Betul ke? Macam mana kubu kuat boleh senang-senang dicerobohi? Mereka menampakkan seolah-olah Penggerak yang bertanggungjawab. Wah hebat betul Penggerak UM ni. Ada pasukan khas tindak senyap ke?

29 Januari 2010 - Pro-M berdemonstrasi membantah pengenalan sistem e-undi. Klik SINI untuk menonton aksi dan gelagat dirasuk syaitan mereka diketuai Syazni Munir, pemimpin utama PMI yang telah dibuang universiti.

17 Februari 2011 - Sekumpulan Pro-M UM merempuh Bangungan Perdana Siswa. Motif : Tidak dapat menahan sabar dan rasa marah ketika menunggu keputusan perbicaraan kes melibatkan 7 orang calon mereka yang hilang kelayakan bertanding.

21 Februari 2011 - Calon Pro-M UM, Saudari Masturah Abu Bakar hilang. SB pernah huraikan kes ini sebelum ini. Klik SINI.

Justeru perkembangan terbaru ini membuktikan lagi konspirasi terancang kumpulan Pro-M di UM dalam memenangi setiap kempen pilihan raya kampus. 

Pesoalan tentang "apa selepas ini" yang pernah SB bangkitkan sebelum ini sudah terjawab. Pro-M masih menggunakan modus operandi yang sama. Mereka akan dimangsakan sendiri untuk meraih undi simpati. Pemangsanya pula akan digambarkan sebagai kumpulan Penggerak.

Halal? 

Tidak ada masalah. Atas nama harakah perjuangan menentang musuh Allah, PMI sanggup bersekongkol termasuk menipu dan memfitnah. 

Jadi apa yang berlaku ke atas Edikoup? Sendiri pukul, sendiri buat cerita, sendiri sakit tapi sendiri menang. Menang dengan cara yang amat keji. Nauzubillah.


Monday, 24 September 2012

KENAPA PMI TIDAK MAHU DIKAITKAN DENGAN PRO-MAHASISWA?


Tak putus-putus komen dan emel dikirim ke inbox SB susulan pendedahan Konspirasi Bersih Kampus. Ada yang menuduh SB sengaja mereka-reka cerita. Ada juga yang mencela SB kononnya terdesak menutup lubang busuk yang ditinggalkan oleh pihak-pihak tertentu berhubung isu Konspirasi Ops 2020.

SB tak gentar. Demi mahasiswa dan mahasiswi seluruh Malaysia, demi kebenaran dan demi perjuangan yang SB pikul ini, SB akan terus membongkar isu ini. Terlalu banyak kepincangan berlaku dalam kumpulan mahasiswa propembangkang (Pro-Mahasiswa) baik di peringkat Nasional mahupun di kampus-kampus.

SB juga teruk dikecam selepas membongkar perpecahan yang sedang berlaku dalam gerakan Pro-M di Universiti Sains Malayasia (USM). Kenyataan daripada Setiausaha Agung Persatuan Mahasiswa Islam (PMI) , Saudari Ummul Aiman Hj. Abd Sani yang disiarkan di blog ini semalam, klik SINI telah diputarbelitkan semula. 


PMI cuba menafikan perkara tersebut (perpecahan) sebaliknya menyokong kenyataan Saudari Ummul Aiman meskipun sudah diketahui umum bahawa Pro-M di mana-mana universiti pun ditunjangi oleh Persatuan Mahasiswa Islam.

Bagi SB, ini satu strategi terdesak PMI untuk mengaburi mata para pengundi terutamanya pelajar-pelajar Tahun 1 dan 2. Bukan hanya di USM, di universiti-universiti lain juga menyaksikan hal yang sama turut berlaku termasuk di UKM, UPM dan UM.

Situasi ini berlaku kerana PMI telah diarahkan oleh GAMIS iaitu gabungan induk bagi kesemua PMI dan lain-lain persatuan mahasiswa seumpanya di seluruh IPT supaya bergerak atas platform sendiri. Sementara platform Pro-Mahasiswa pula akan digunakan ketika berkempen dalam pilihan raya kampus sahaja. Klik SINI.


Justeru ramai yang terkejut dengan perkembangan muktahir ini. Tidak seperti tahun-tahun sebelum ini, kepimpinan PMI di semua kampus terlalu mengagungkan Pro-M dan mahu dikenali sebagai penggerak utama Pro-M, berbanding sekarang yang mahu dilihat berkecuali.

Analisa SB mudah. Situasi ini berlaku kerana pimpinan PMI sekarang sudah rimas dengan gelagat keterlaluan Pro-M di peringkat nasional yang lebih gemar berpolitik secara keterlaluan. Antara puncanya termasuklah Demonstrasi Liar Anti-PTPTN pada 14 April 2012 dan penglibatan langsung dalam Rusuhan 28 April BERSIH 3.0 di Dataran Merdeka.

Namun begitu, walau apa pun tindakan yang diambil, Persatuan Mahasiswa Islam baik di USM mahupun di kampus-kampus lain tetap tidak dapat melarikan diri daripada imej dan nama buruk Pro-Mahasiswa.

Pro-Mahasiswa juga sudah sinonim dengan label kumpulan mahasiswa propembangkang, kumpulan mahasiswa kaki demonstrasi dan kumpulan mahasiswa anti-establishment di seluruh IPT di negara kita. Terima sahaja hakikat ini! Anda boleh menipu atas nama harakah perjuangan tetapi kebenaran tidak boleh disembunyikan daripada haknya.


[VIDEO] BUKTI PMI DAN PRO-M ADALAH SAMA!!



Syazni Munir, antara pemimpin Persatuan Mahasiswa Islam Universiti Malaya yang akan dikenang bukan kerana rekod baiknya, tetapi atas kebiadapannya selama memimpin gerakan mahasiswa di universiti tertua negara itu.

Dalam video di atas yang dirakamkan pada 29 Januari 2010 ketika kumpulan Pro-M UM membuat bantahan terhadap sistem e-voting, Syazni telah memimpin gerombolan mahasiswa UM yang lain merempuh pejabat Timbalan Naib Canselor dengan alasan mahu menyerahkan memorandum bantahan tersebut.

Adakah ini lambang sikap terpuji seorang pemimpin gerakan Islami? Adakah ini simbol akhlak berkualiti tinggi penganut-penganut Persatuan Mahasiswa Islam dan penyokong-penyokong Pro-Mahasiswa di UM?

Takdir Allah penentu segalanya. 

Syazni Munir akhirnya gagal dalam pengajiannya di UM. Anak muda yang pernah mendapat liputan istimewa dalam majalan I Love Islam ini telah dibuang universiti atas pelbagai kesalahan sebelum dipungut oleh Kerajaan PKR Selangor untuk melanjutkan pengajian di Kolej Universiti Islam Selangor (KUIS).

Di KUIS, langkah politik Syazni Munir tidak lagi terbatas kerana dia kini mendapat sokongan penuh daripada pihak kolej dan kerajaan negeri untuk bergiat aktif dalam kegiatan politik yang bersifat propembangkang baik di dalam mahu pun di luar kampus.

Untung kan jadi Pro-M? Lembu-lembu Pakatan Rakyat ini sentiasa dibela dengan baik. 

KONSPIRASI BERSIH KAMPUS PRO-M DIDALANGI PKR

Salah satu tuntutan Pro-M ialah pilihan raya kampus yang bebas daripada sebarang pengaruh parti politik. Kononnya, ia demi menjamin kebebasan intelektual mahasiswa. Tapi apa yang anda dapat selepas menonton video di bawah?


Video ini adalah bukti jelas persekongkolan pemimpin-pemimpin mahasiswa propembangkang dengan pemimpin-pemimpin utama Pakatan Rakyat.

Antara yang jelas ialah pertemuan sulit antara Pengarah Strategik PKR, Rafizi Ramli dengan sekumpulan mahasiswa diketuai bekas Pengerusi Pro-M Nasional, Safwan Anang pada 1 September 2012 di sebuah lokasi rahsia di ibu negara.

Dalam pertemuan tersebut, Rafizi telah menyampaikan amanat dan strategi yang perlu dilakukan oleh Pro-M di setiap kampus untuk memenangi kempen Pemilihan MPP/MPM Sidang 2012-2013 ini.

Secara peribadi, SB tidak kisah dengan pertemuan sulit mereka itu. Sememangnya diketahui umum kumpulan Pro-M menerima bantuan langsung daripada Pakatan Rakyat. Tetapi sikap hipokrit dan kemunafikan melampau mereka yang menafikan perkara ini amat menjelikkan kita.

Ini cuma pendedahan kecil. SB dan blogger Malaysia Bangkit yang mempunyai akses langsung dalam gerakan Pro-Mahasiswa Nasional akan terus membongkar pembohongan mereka. Kebenaran itu wajib ditegakkan walau bergolak bergadai.!!

INILAH SEBAB KENAPA ASPIRASI LEBIH BAIK DARI PRO-M

Saksikan video di bawah, nilaikan. Esok, 25hb September 2012, jangan lupa pangkah 
ASPIRASI MAHASISWA!!



KONSPIRASI DI SEBALIK KONSPIRASI OPS 2020

Ketika SB ditanya apakah sebenarnya Konspirasi Ops 2020 yang dimainkan oleh kumpulan mahasiswa propembangkang atau lebih dikenali sebagai Pro-M, SB sendiri tidak dapat menjawab dengan tepat.

Hasil penelitian yang dibuat, isu ini dibangkitkan semata-mata untuk mengaitkan Perdana Menteri dan beberapa jabatan kerajaan yang lain serta UMNO dalam keputusan penangguhan pilihan raya kampus pada bulan April yang lalu.

Penangguhan ini dipercayai memberi kesan besar kepada semua yang terlibat secara langsung termasuk kumpulan Aspirasi Mahasiswa.

Justeru bagi mengekalkan momentum politik sedia ada, Pro-M dengan bantuan PKR yang beribu pejabat di Tropiccana, Damansara telah merekayasa cerita kononnya penangguhan PRK itu didalangi antara lain oleh Jabatan Perdana Menteri (JPM), Kementerian Pengajian Tinggi (KPT), Biro Tatanegara (BTN), Polis DiRaja Malaysia (PDRM) dan UMNO seperti yang didedahkan dalam satu minit mesyuarat baru-baru ini.

Mengukuhkan lagi cerita ini, PKR turut menyediakan slides khas yang memperincikan gerakerja pilihan raya kampus di kesemua IPTA yang berjumlah 20 buah dengan sasaran menang di semua kampus tersebut. Justeru terciptalah nama yang direkayasa oleh thinkers  di headquarter PKR itu iaitu Operasi 2020 atau Ops 2020, iaitu operas khas memenangi 20/20 IPTA di seluruh Malaysia.

Bermodalkan dua bukti inilah (minit mesyuarat tanpa tandatangan dan slides), Pro-M dan kepimpinan Pakatan Rakyat menjaja cerita ke seluruh pelosok negara kononnya Perdana Menteri terdesak untuk meraih kemenangan dalam PRU-13 hingga terpaksa mencampuri urusan pilihan raya kampus. Alasannya, Dato’ Seri Najib memerlukan masa yang lebih lama untuk membina kekuatan sokongan dalam kalangan mahasiswa! Masuk akalkah?

Namun, cerita ini terus dijaja hinggalah akhirnya ia lekat sebagai persepsi dalam minda orang ramai terutamanya mahasiswa kononnya Ops 2020 ini ialah konspirasi jahat pihak kerajaan dalam meracuni akal fikiran penuntut universiti di Malaysia.

Hakikatnya, penangguhan pilihan raya kampus ini bertujuan menyelaraskan semula jadual akademik di semua IPTA selepas anjakan tarikh permulaan semester dibuat bermula sidang ini dari bulan Jun ke bulan September. Ia juga antara lain bertujuan memberi peluang kepada pelajar-pelajar diploma untuk turut serta dalam pilihan raya kampus kerana jika diadakan pada tarikh asal, ia bertembung dengan cuti semester akhir kumpulan pelajar ini.

Namun bagi pembangkang di negara kita, apa-apa sahaja tindakan atau keputusan yang diambil membabitkan kerajaan atau institusi-institusi awam, semuanya bersifat politik dan menguntungkan UMNO dan Barisan Nasional semata-mata. Lebih dahsyat lagi, ia akan dilabel sebagai konspirasi terancang untuk menindas parti-parti pembangkang. Geleng kepala SB!

Adakah SB juga sedang merekayasa konspirasi melalui entri ini? Adakah SB membuat cerita perkaitan ibu pejabat PKR dengan gerakan mahasiswa propembangkang membabitkan kepimpinan utamanya seperti Safwan Anang, Khalid Ismath dan Adam Adli? Nantikan bukti yang bakal SB lampirkan dalam entri-entri selepas ini. 

Sebelum itu, SB tinggalkan kepada anda dua rujukan di bawah sebagai klu pendedahan selanjutnya selepas ini. Tiada huraian. Fikir-fikirkan dahulu.




Sunday, 23 September 2012

GEMPAR!!! PMIUSM KELUAR DARI PRO-MAHASISWA??


Agak aneh apabila membaca status yang dikemaskini oleh Setiausaha Agung Persatuan Mahasiswa Islam Universiti Sains Malaysia (PMIUSM)  di dinding Facebooknya, semalam. Lihat printscreen kenyataan tersebut seperti di bawah.



Dalam kenyataan rasminya selaku Setiausaha Agung itu, Saudari Ummul Aiman Hj. Abd Sani mendakwa Persatuan Mahasiswa Islam USM tidak sama dengan Pro-Mahasiswa tetapi secara peribadi, beliau menyokong gerakan mahasiswa pro-pembangkang tersebut.

Adakah ia cubaan untuk membersihkan nama baik PMI selepas imej Pro-M teruk diaibkan oleh gelagat pemimpin-pemimpin utamanya sendiri?

Atau PMI USM sudah malu untuk mengaku mereka sebagai teras utama Pro-Mahasiswa di Universiti Sains Malaysia?

SB turut mendapat maklumat sahih tentang perpecahan yang sedang berlaku dalam gerakan Pro-Mahasiswa di USM tatkala mereka sedang berhadapan asakan daripada kumpulan Aspirasi Mahasiswa dalam pilihan raya kampus kali ini.

Umum mengetahui Pro-Mahasiswa tidak mampu berdiri teguh kalau tidak ada Persatuan Mahasiswa Islam di USM. Sekiranya PMI menarik diri daripada gerakan ini, maka Pro-M boleh sahaja dianggap lumpuh atau mati mengejut.


Hal ini kerana, hanya PMI sahaja yang benar-benar menjadi tunjang bagi Pro-M di USM walaupun terdapat beberapa persatuan lain yang turut bergabung di bawah gabungan tersebut seperti Student Progressive Front (SPF) dan Malaysia Youth and Student Democratic Movement (DEMA).

Hal yang sama turut berlaku di peringkat kebangsaan di mana Persatuan-persatuan Mahasiswa Islam di setiap IPTA yang bergabung di bawah label Gabungan Mahasiswa Islam Semenanjung (GAMIS) menjadi komponen utama Pro-Mahasiswa Nasional.

Justeru tanpa PMI dan GAMIS, bolehlah dianggap gerakan mahasiswa propembangkang ini tempang sama seperti Pakatan Rakyat tanpa keanggotan Parti Islam Semalaysia (PAS).

Di USM, gerakan mahasiswa seperti SPF dan DEMA lebih bersifat perkauman kerana hanya melibatkan keanggotaan daripada kaum Cina sahaja. Situasi ini amat memerlukan Persatuan Mahasiswa Islam memainkan peranan yang lebih untuk menarik sokongan daripada pelajar-pelajar Melayu.

Ia sama sekali berbeza dengan kumpulan Aspirasi Mahasiswa USM yang tidak berasaskan kaum atau agama. Kumpulan Aspirasi Mahasiswa di USM wujud dengan kukuh atas nilai kesukarelawan dan semangat cintakan universiti yang dipupuk melalui teras-teras Rasional, Toleransi dan Realistik.

Hal ini menjadikan kumpulan Aspirasi Mahasiswa USM sentiasa mendapat sokongan dan perhatian daripada para pelajar USM tanpa mengira bangsa mahupun agama.

PILIH KEAMANAN? PILIH ASPIRASI



Satu Undi anda amat berharga.
Jangan disia-siakan.
Jika anda sayangkan universiti, pastikan undi Aspirasi!!

Saturday, 22 September 2012

ANTI PRO-M : KEMARAHAN ORANG RAMAI



Bahana politik sempit. Inilah akibatnya bila dalam hati ada busuk hasad dan bila dalam akal cuma fikir diri sendiri saja yang betul.

Video ini adalah gambaran jelas siapa sebenarnya Pro-Mahasiswa, atau lebih tepat, Mahasiswa Pro-Pembangkang di negara kita.

Kumpulan mahasiswa ini sering menggunakan metod demonstrasi dan memilih jalanan sebagai tempat memanifestasikan suara dan tuntutan mereka. 

Adakah ini gelagat mahasiswa yang layak dipilih sebagai pemimpin dan mengemudi barisan Majlis Perwakilan Pelajar/Mahasiswa (MPP/M) di universiti anda?

Untuk makluman, video ini dirakamkan oleh Krew Media Blogger Kapak semasa Demonstrasi Liar Anti-PTPTN pada 14 April 2012 di sekitar ibu negara.

Video yang SB paparkan ini hanya sebahagian daripada aksi buruk kumpulan mahasiswa ini. Untuk menonton lebih banyak video mereka, sila berkunjung ke Suara Baru's Channel di saluran Youtube.

Pilih Keamanan. Pilih Aspirasi
Toleransi, Bukan Demonstrasi!! 

PRO-ASPIRASI TERUS UNGGUL


Selepas berjaya menggungguli pemilihan di UTHM, UNiMAP, UTeM, UiTM dan UNISZA, kumpulan Pro-Aspirasi Mahasiswa terus mengorak langkah kecemerlangan apabila meraih lebih banyak kerusi di beberapa IPTA lain.

Di USM, kumpulan Pro-Aspirasi telah menang 15 kerusi TANPA BERTANDING seperti yang dilaporkan dalam akhbar hari ini selepas kumpulan Pro-M dan Cap Ayam gagal menghantar wakil mereka.

Di Universiti Pendidikan Sultan Idris pula, dikhabarkan selepas tamat tempoh bantahan semalam, kumpulan Pro-Aspirasi Mahasiswa telah membolot 23 kerusi yang turut dimenangani TANPA BERTANDING. 

Perkembangan ini membuktikan bahawa kumpulan Pro-M sebenarnya ting kosong yang hanya layak membuat bising di jalanan sahaja. Bila tiba pilihan raya kampus, mereka sendiri yang gagal menampilkan calon-calon yang sepatutnya bagi menentang kumpulan Pro-Aspirasi. 

Friday, 21 September 2012

KONSPIRASI BERSIH KAMPUS VS KONSPIRASI OPS 2020

Berikut merupakan rakaman berita pendedahan taktik jahat kumpulan Pro-Mahasiswa Universiti Islam Antarabangsa Malaysia (UIAM) yang dipercayai didalangi pihak pembangkang dalam usaha mereka mengaitkan Perdana Menteri, DS Najib Tun Abd Razak dengan konspirasi Ops 2020.


Selepas berjaya mencipta persepsi negatif terhadap Perdana Menteri sebelum ini melalui pendedahan minit mesyuarat yang didakwa sebagai perancangan UMNO-KPT-BTN dalam menguasai pilihan raya kampus di kesemua kampus IPTA di negara, kini mereka terdesak untuk menampilkan 'bukti' yang lebih kukuh termasuk mencipta surat palsu dengan menggunakan nama Perdana Menteri.

Klik SINI untuk mengikuti laporan awal berkenaan isu ini.

SB dengan bantuan rakan-rakan akan mendedahkan lebih banyak pelan taktikal kumpulan mahasiswa pro-pembangkang ini dalam masa terdekat.

Surat palsu ini hanya sebahagian daripada strategi jangka masa singkat mereka. Terdapat lebih banyak perancangan yang telah diatur sebenarnya dan bagi kumpulan ini, fitnah adalah halal demi harakah perjuangan yang dibawa. Nauzubillah.

PARTI CAP AYAM ISYTIHAR BERTANDING DI USM

Parti Cap Ayam? Ya itulah gerangan kumpulan BEBAS yang tiba-tiba muncul entah dari mana di USM. Seperti yang pernah SB bangkitkan sebelum ini SINI, kumpulan mahasiswa yang kononnya bebas ini benar-benar muncul di hari penamaan. 

Lebih menarik, mereka turut mengeluarkan kenyataan akhbar khas bagi menyatakan sebab musabab penyertaan mereka dalam pilihan raya kampus di USM kali ini. Lihat kenyataan akhbar tersebut seperti di bawah. 



Hasrat sudah murni. Tetapi benarkah mereka ini benar-benar bebas? 

Menurut sumber dari USM, kumpulan ini sebenarnya didalangi 'pihak' tertentu yang menaja gerakan mereka sepanjang kempen pilihan raya kali ini.

Jadi siapa sebenarnya mereka?

Mengikut nama calon yang ditampilkan, antara yang akan bertanding ialah Saudara Norasrizal Aswad (Konstituensi UMUM) dan Ramli Salleh (Konstituensi Pusat Pengajian Ilmu Kemanusiaan). Kedua-dua calon ini dikatakan sering muncul dalam program-program universiti termasuk yang digerakkan oleh Pro-Aspirasi Mahasiswa USM.

Berdasarkan analisa kekuatan pula, calon UMUM mereka ini tidak mempunyai pengaruh yang besar di dalam kampus. Hal ini dibimbangi akan menjejaskan peluang calon Melayu dari kem Pro-Aspirasi dan Pro-Mahasiswa kerana berpotensi memecahkan undi kaum.

Terdadapat juga desas-desus mengatakan kesemua calon ini dihantar oleh Pro-Mahasiswa USM sebagai salah satu strategi merendahkan moral calon-calon Aspirasi. Sekiranya menang kelak, kesemua calon ini akan bertindak mengisytiharkan sokongan kepada Pro-Mahasiswa seperti yang pernah berlaku dalam siri pilihan raya sebelum ini.

Kalau ini yang berlaku, memang ayam betullah kumpulan Cap Ayam ini. Begitu mudah diumpan!

KONSPIRASI PAS DAN GAMIS MENAWAN PILIHAN RAYA KAMPUS?

Hari ini SB bawakan bukti kemunafikan Presiden Gabungan Mahasiswa Islam Malaysia (GAMIS), Saudara Akram Ikrami Taib Azamudden, yang kononnya memperjuangkan politik kampus yang bersih daripada pengaruh parti politik luar.


Presiden GAMIS, Akram Ikrami Taib Azamudden.


Adakah GAMIS yang dipimpinnya itu benar-benar bebas dan bersih? Apa kata Akram yang SB maksudkan? Lihat di bawah atau klik SINI.

Kenyataan Akram yang bersifat munafik.

Surat daripada bekas Ketua Dewan Pemuda PAS Pusat, Saudara Mahfuz Omar seperti di bawah mungkin boleh menjawab persoalan ini.


Walaupun surat ini sudah lama didedahkan, namun ia relevan bagi membuktikan GAMIS mempunyai hubungan secara langsung dengan PAS sejak sekian lama.

Surat bertarikh 2hb Mac 2000 ini antara lain menyeru kepimpinan GAMIS dan Persatuan-persatuan Mahasiswa Islam di setiap kampus yang bergabung di bawah organisasi tersebut menggunakan segala kekuatan yang ada demi memastikan kemenangan perjuangan konon suci mereka itu.

Apa yang mengejutkan ialah, Mahfuz Omar secara terbuka menyeru GAMIS mempergunakan sesiapa sahaja termasuk Cina, India, dan kaum bukan Islam yang lain atas nama harakah perjuangan.

Kini tanggungjawab tersebut digalas oleh Akram selaku Presiden GAMIS. Namun seperti biasa, selaku ketua gerakan politik, Akram tidak terlepas daripada bermain sandiwara sama seperti kepimpinan PAS yang lain termasuk menyembunyikan hakikat dan kebenaran.

Buat Saudaraku Akram, ingatlah. Kamu boleh menipu atas nama harakah perjuangan, tapi kebenaran tidak boleh disembunyikan daripada pengetahuan umum selama-lamanya.

SANGAT MEMALUKAN! NAZUBUBILLAH..





DEMONSTRASI DI UM TIADA SAMBUTAN, PETANDA AWAL KEJATUHAN PRO-MAHASISWA

Keghairahan Pro-Mahasiswa Universiti Malaya (Pro-M UM) untuk menawan pilihan raya kampus nampaknya semakin menjadi-jadi. 

Sebentar tadi para penggerak Pro-M UM telah melancarkan demonstrasi dan menyerang Program Jelajah Kampus Timbalan Naib Canselor Hal Ehwal Pelajar di Kolej 1, Universiti Malaya semata-mata mahu menujukkan kekuatan dan pengaruh mereka.

Sekumpulan aktivis Pro-Mahasiswa UM menyerang roadshow TNC HEP di
Kolej 1, Universiti Malaya sebentar tadi.

Lebih biadap, mereka turut menaikkan kain rentang yang boleh disifatkan amat biadap dan keterlaluan seperti dalam gambar di bawah.

Biadap! Pro-M Tolak Calon Tua??

Beginikah tahap dan kualiti sebenar pemimpin-pemimpin Pro-M di Universiti Malaya? Tak habis-habis nak cetuskan masalah.

Tindak-tanduk mereka ini sebenarnya tidaklah menghairankan kerana ia sudah dirancang oleh kepimpinan Pro-Mahasiswa Nasional di mana salah seorang penggerak utamanya yang juga mantan Presiden MPM UM, Saudara Syahid Zaini, diberikan tugas khas untuk menjalankan aktiviti seumpama ini dalam usaha mengekalkan kemenangan di UM.

Maklumat lengkap berkenaan perkara ini akan SB dedahkan dalam masa terdekat berdasarkan info-info yang diterima daripada sumber dalaman PAS dan PKR yang bertanggungjawab dalam mengatur gerakan mahasiswa propembangkang di Malaysia.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Label

1+1 13 Mei 13 Mei 1969 1Malaysia 1Malaysia Brothers 1MDB 20 April 2013 206 A.Samad Said A380 Abdullah Ahmad Badawi ABIM Adam Adli AES Ahmad Awang AIC Aidlifitri Aiman Taslim Air Asia Airbus Akademik Akademik Pengajian Islam Akhlak Akidah Akmal Kamaruddin Akram Ikrami Akta 174 Akta Berhimpun Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) AkuJanji Al-Jazeera Alam Bina Ali Hamsa Alif Alvin Aman Aman Kampus Ambiga. A. Samad Said AMK Ammar Atan Amrin Buang Anak Anak Muda Sayang Negara Anarkisme Angkuh Annual Camping Annuar Musa Antarabangsa Anti ANWAR Anwar Ibrahim Anwarinas APCET Arab Saudi Asam Pedas Asmara Aspirasi Astronomi ATM AUKU Automotif Awam Azan Safar Azhar Idrus Azizan Razak AZLAN AZLAN LAZIM Azmin Ali Aznil Hisham Ba Babi Babi DAP Balik Pulau Bangkit Banglo Banjir BAPAK Bar Council Barat Barisan Nasional Barisan Nasional Selangor Barrack Obama BAWANI BB1M Belia Bentara Guru Benz Ali Berani Bernama BERNAS 2012 BERSIH BERSIH 2.0 BERSIH 3.O BERSIH KAMPUS Better Nation Biadap Biasiswa Biseksual Bisnes Black 505 Black Ops Blogger Blogger Kapak BN Boikot Boikot CINA DAP Bola Sepak Borneo BR1M Bukhairy Suffian Bukit Aman Bukit Gelugor Buku Jingga BUNGA RAYA Buzze Azam Calon Cap Ayam Cauvanis Chan Kon Yeow Changing Chauvanits Che Tom Yahya Chegu Bard China Doll Cikgu Cina CN AL-AFGHANI COMANGO Cukai Jalan Cybertroopers DADAH Dajjal Dakwah Dana DAP Dataran Merdeka Dato' Aidit Ghazali Datuk Fauzi Shaari Datuk Seri Mohd Bakri bin Mohd Zinin DATUK T DBKL Debat DEMA Democratic Islam Party DEMOKRASI Demonstrasi Demontsrasi Dewan Muslimah Pas Pusat Dewan Pemuda PAS Dewan Ulamak PAS Pusat DIP Diplomatik Dokumen Domestik Dong Zong DPPP Dr. Mazlan Ismail Dr. MiM Dr. Muhaimin Sulam Dr. Nasir Zakaria Dr.MAZA DRB HICOM DUN Kelantan Dyana Sofya DYMM YDPA Dzukifly Ahmad e-Undi EDIKOUP EKONOMI Enlighment ESKAY Ezam Mohd Nor Faekah Hussin Fahmi Reza Fahmi Zainol Fakta FAM Fasakh Fathul Bari Fatwa FELDA Filem Filiphina Filsuf Fitnah Fitnah PAS Flashmob Freedom Freemason Gaji Minimum GAMIS Ganas GASAK Gay Gelang Patah Gene Sharp George Soros Gerakan Harapan Baru Gerila GHB Global GM UKM GM13 GMI Google GRADUAN Guru Hakim Hakka Harakah Harga Hari Belia Negara Hariz Zuan Harun Taib HARUN YAHYA. PKR Harussani Zakari Harussani Zakaria Hasan Ali Hasan Basri Haziq Abd Aziz Haziq Abdullah HBN 2012 HINDRAF Hindu Hippie Hippies Hishamuddin Rais Hishamuddin Tun Hussein Onn Hisyamuddin Rais Hj. Hadi Awang Hollywood Homoseksual Hudud Hukum Barat Hukum Hudud Hunger Strikes Husam Musa Hutang Hutang Negara Ibu ICJ Idris Jusoh IKD Iklan Illuminati ILMU Imam Imam Muda Iman IMF Implikasi Indian Indonesia Inter-faith Marriage IPG IPTA IPTS IRI Irshad Manji Islam Islam Tanwiri Islamiah Ismail Mina Israel Istana Negara Jabatan Audit Negara Jabatan Peguam Negara Jalur Gemilang Jambatan Kedua JASA JATI Jenayah Jiddan Jingaa 13 Jiyyad Johan Jaafar Johan Raja Lawak Johor JPA JPM JPP UiTM k-POP Kaabah Kad Diskaun Kafirkah Aku Kahwin Campur Kak Wan Kalimah Allah Kamarul Bahrin KAMI Kapak Karikatur KARISMA Karpal Singh Kartun Karya KAS Katolik KDN Kebajikan Kebebasan Bersuara Kelab Penyokong Bn IPTA Kelab Penyokong Mahasiswa Kelab Sosialis UiTM Kelantan Kementeria Pengajian Tinggi Kementerian Pelajaran Malaysia Kempen PRU 13 Kepala Babi Kereta Keris KERJAYA KESATUAN Kesatuan Mahasiswa Malaysia Kesesakan Ketum Khairy Jamaluddin Khaled Nordin Khalid Ibrahim Khalid Ismath Khalid Jaafar Khalid Samad Khir Toyo Kiamat Kiasu KIMAK Kiram III KL GENGSTER 2 Komando Malaysia KOMAS Komrad Haizal KOMTAR Komunisme Konflik Konspirasi Kota Damansara KPN KPT Kristianisasi Kronisme KSN Kuantan Kubu Gajah Kuda KUIN KUIS Kultusisme LAHAD DATU Langgar Lapar Lelaki Harapan Dunia Lembaga Pengampunan Lenovo Lesbian LGBT Liberal Liberalisme Lim Chee Wee Lim Guan Eng Lim Guang Eng Lim Kit Siang Limau Mandarin Liqa LIWAT Liwat 2 LMP Logo Merdeka Low Yat Lynas MAFREL MAGAR Mahasewel Mahasiswa Mahasiswa Keadilan Mahasiswa Putra Mahasiswi Mahfuz Omar Majlis Belia Negara Majlis Fatwa Kebangsaan Majlis Mahasiswa Bertindak Majlis Peguam Majlis Syura Ulama PAS Makkah Maktab Malaisi Malaysia Malaysia Bangkit Malaysiakini Maliki Rafiee Mandeep Singh Mangsa MANIFESTO BARISAN NASIONAL MANIFESTO PAKATAN RAKYAT Manipulasi Maria Chin Abdullah Marina Mahathir MAS Maslee Malik Mat Sabu Matawang Mazlan Aliman MBM Media Meja Bulat PTPTN Melaka Melayu Memali Merdeka MESIR MILF Minda Intelek Misha Omar Misuari MMB MNLF Mogok Mohd Sabu Monarki MPKB MPP MT UMNO Muflis Mufti Muhyiddin Yassin Mukhriz Mahathir Mulia Munafik Murtad Musa Hasan Mustapha Ali Musuh Muzabzib N. Selangor Nadir Najib Najib Razak Nasa Nasharuddin Mat Isa Nasruddin Hassan National Debts Nazarudin Zainun NED Negara Islam Nepotisme NGOs Islam NIK ABDUH Nik Aziz Nizar Jamaluddin Noh Omar Noramfaizul Novandri NUJ Nuklear Nur Jazlan Mohamed Nurul Izzah Occupy Ong Jing Cheng Oppo OPPO Smartphone Ops Ops 2020 Ordinan Darurat Overseas P. Kamalanathan PAC Padang Kota Pahang Pak Zad Pakatan Rakyat Palestin Pantai Timur PAPA GOMO Parasit Parti Sosialis Malaysia PAS PAS Fitnah PAS For All PAS Kedah PAS Larut PAS MELAKA PAS Perak PASMA PAU 2013 PDRM Peguam Negara Pekan PEKIDA PELUANG Pemahsyuran Pembangkang Pemimpin Pencerahan Pendidikan Pendidikan Percuma PENGGANAS Pengganas SULU Penggerak Mahasiswa UM Pengundi Hantu Penjawat Awam Penyapu Perak Perang Saudara Percuma Perkara 10 PERKASA Permatang Pauh Perpaduan Melayu Persatuan Mahasiswa Universiti Malaya Persatuan Muka Buku Persepsi Perubahan Perusuh 28 April Petronas Phang Li Koon Piala FA Pilihanraya Pinhorn PKPMI PKR PKR Permatang Pauh PKR Selangor PKRPKR Pluralisme PMI PMI UM PMI USM PMIUM PMN PMO PMUKM Polis Politeknik Politik Pr PR1MA PRK PRKUM2013 PRKUM2014 PRKUPM2014 PRKUUM2014 Pro-M Pro-M UM Prof. Dato' Dr. Rohana Yusof Prof. Sidek Baba Progresif Progresif UM Propaganda Proto-Sejarah PROTON Provokasi PRU 13 PRU-13 PRU13 PSM PTD PTPTN Pulau Pinang Putrajaya Queensbay Mall Quran Radiasi Rafizi Ramli Ragut RAHMAN Rais Yatim Raja Rakyat Ramadhan Rasis Rasuah Raya Red Bean Army Revolusi Ridhuan Tee Abdullah Ringgit Malaysia Riot Rizab Negara RON 97 RON95 Rosmah Mansor RTM S.Ambiga Sabah Safwan Anang SAIFUL BUKHARI Salman Rushdie Saman SAMM SAMSENG Sarawak Report Sejarah Seks Seks Bebas Seksualiti Merdeka Selangor Serikat Mahasiswa SESAT Sewel Sg. Acheh. PAS Shabery Cheek Shah Alam Shahar Abdullah Shamsul Iskandar SHAZNI MUNIR Shukri Razab Shukri Rembau Sidek Baba Sin Chew Sinar Harian Siswa Penggerak Universiti SKMM SMM Solat Solusi Sombong Sosial Sosialis Sosialisme SPF SPM SPR Stadium Kelantan Statistik Strategi Suara Keadilan SUARAM Subsidi Suhardi Hassan Sukan Sulit Sultan Sultan Johor SULTAN OF KELANTAN Sultanate of Sulu Sulu Surat Syahid Zaini Syahredzan Johan Syariat Syed Zainal Syiah Syria Ta Tahun Baru Cina Taib Azzamuden Taksub PAS Tan Sri Khalid Abu Bakar Tanda Putera Tangan Asing Tangan Ghaib Tanggang Moden Tarbiyah Tarif Elektrik Tassawuf Teng Chang Yeow Teroris Tertiari The Nuth Gruph The Red Warriors Thubut Tian Chua TIBAI Tivoli Villa TNB Tokong Tol TOLAK Tony Pua Transeksual Transformasi Mahasiswa UUM Transgender Tuan Ibrahim Tuan Man TUKAR Tun Dr. Mahathir Tun Mahathir Tunku Abdul Aziz Tunnel TURUN Twitter UIAM UiTM Ujrah UKM Ulamak Ultra Ultra Kiasu UM UMNO Umum Undang-undang UNIMAP UNISEL UNISZA Unit Amal PAS Universiti Malaya UPM UPSI Uranium Usahawan Melayu USIM USM Usrah Ustaz Kazim Elias Ustaz Nasharuddin Mat Isa Ustaz Rujhan Utan Kayu Utara UTEM UTHM UTM Utusan Malaysia UUM Vivian Wacana Pembela dan NGO Islam Wan Azizah Wartawan Wasatiyyah Waythamoorthy We Love PM Wifi WPP WSJ Yahudi Yang DiPertuan Agong Yayasan Selangor Youth Yuktes Vijay Yusof al-Qardhawi Zahid Hamidi Zairil Khir Johari Zalim Zamry Abd Kadir Zionis Zuhdi Marzuki Zulkifli Nordin Zunar